MonPlaneta
Barcelona, un dels ‘punts negres’ de contaminació atmosfèrica
  • CA

Greenpeace ha criticat la “passivitat” i “lentitud” de les administracions públiques davant un problema “de primer ordre” com és la contaminació atmosfèrica. L’organització ha afirmat que els resultats de l’estudi impulsat per ISGlobal confirmen Madrid i Barcelona com a “punts negres” de la contaminació a Europa.

Greenpeace ha criticat també la “falta d’ambició” per a restringir el tràfic contaminant i especialment als polítics que han intentat derogar les mesures destinades a frenar els nivells de contaminació. Per contra, ha demanat “més ambició” amb mesures com Madrid Central o la Zona de Baixes Emissions de Barcelona i altres mesures com més carrils Bus-VAO i reduir els estacionaments en superfície.

“Tot i els reiterats avisos de la comunitat mèdica i científica i de les amenaces de la Unió Europea per incomplir els límits de qualitat de l’aire, les grans ciutats continuen prioritzant un model de mobilitat basat en l’automòbil”, ha lamentat el responsable de mobilitat de Greenpeace, Adrián Fernández. Ha criticat per exemple les campanyes polítiques contra Madrid Central o aquells que han “presumit de retirar els límits de velocitat a Barcelona”.

Per a l’organització ecologista, la recepta contra la contaminació és reduir el número d’automòbils a la ciutat prioritzant l’ús de transports sostenibles, amb més transport públic, espais per als vianants i vies ciclistes segures. Ha afegit que el descens de mobilitat a causa de la covid és “una oportunitat per a reinventar les ciutats i evitar així que tornar a la ‘vella normalitat’, on la gent mor per respirar aire contaminat”.

L’estudi d’ISGlobal situa Madrid i Barcelones i les seves àrees metroplitanes en el top 10 de les ciutats europees més contaminades, en primera i sisena posició, respectivament.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa