Vint-i-cinc anys del Quart Cinturó

L'Associació per a la Defensa i l'Estudi de la Natura a Catalunya organitza una jornada que abordarà la campanya contra aquesta infraestructura i la seva necessitat.

La Gravera d'en Segur, a La Roca del Vallès, reconstruïda artificialment després que l'original fos assecada en les obres del Quart Cinturó

La Gravera d’en Segur, a La Roca del Vallès, reconstruïda artificialment després que l’original fos assecada en les obres del Quart Cinturó | Generalitat de Catalunya

El proper dimarts, 29 de maig, l’Associació per a la Defensa i l’Estudi de la Natura a Catalunya organitza una jornada de reflexió que girarà el voltant dels 25 anys de lluita contra el Quart Cinturó i que tindrà lloc a dos quarts de set de la tarda al Casal Pere Quart de Sabadell. Els seus àmbits de reflexió seran, d’una banda, l’històric, sobre els inicis del rebuig a aquesta infraestructura a principis dels anys 90 i els debats als municipis més afectats i la lluita contra les obres a principis de la dècada dels 2000, i també els reptes actuals, on es plantejarà la possibilitat de definir projectes territorials conjunts entre diverses organitzacions per prioritzar ambientalment les estructures verdes davant les de mobilitat. La xerrada, que serà presentada per Vicenç Relats, de la revista ‘Vallesos’, comptarà amb la participació de Francesc Macià, de la Secció de Natura de la Unió Excursionista de Sabadell; Toni Altaió, d’ADENC- Campanya Contra el Quart Cinturó; Xavier Matilla, del Departament d’Urbanisme i Organització del Territori de la UPC; Manel Larosa, de Via Vallès; i la politòloga i exsecretària general de Podem, Gemma Ubasart.

Comentaris

    Nicolau 28 de Maig de 2018 9:38
    Tot plegat molt bla bla bla i només teoritzar . Aixó no s'acabará ni en 30 anys . Ningú fa el posible perqué hi hagi consens , mentrestant les comunicacions per ferropcarril fan pena . i per carretera no cal parlar-ne = COLAPSE diàri .
    Josep Maria 28 de Maig de 2018 10:30
    Jo vaig cada dia de Terrassa a Esparreguera per una carretera col·lapsada i perillosa perquè a la B-40 Terrassa-Abrera hi ha un tram de 1,5 km inacabat. L'any 2007 aquest tram ja estava inacabat. Trigo 30 minuts si va bé. Si l'obra estés acabada en trigaria 10, i molt més segur.

Nou comentari