El 2017 el transport públic de l’AMB va batre el seu rècord de passatgers

Els seus 682 milions de viatgers, 18,5 milions més que l'any passat, han permès deixar d'emetre gairebé 10.000 tones de CO2 i 40 tones d'òxids de nitrogen

L'estacio de Metro de la Línia 2 al Paral·lel

L’estacio de Metro de la Línia 2 al Paral·lel | Tony Hisgett (CC)

Segons afirmen les dades de 2017, entre els mesos de gener i desembre del passat 2017 682,40 milions de viatgers van fer servir els transports públics -metro i autobús- de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, un augment del 2,8% respecte l’any anterior. Aquest increment suposa un increment de 18,52 milions de nous viatgers cosa que, segons ha explicat el vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB, Antoni Poveda, “ha permès deixar d’emetre un total de 9.991 tones de CO2, 1,2 tones de partícules en suspensió i 30,99 tones de NOx a l’aire metropolità”, que són les emissions que hi hauria hagut si aquests 18,52 milions de viatgers haguessin fet els seus desplaçaments en vehicle privat. Poveda ha volgut recordar el compromís de l’AMB en la lluita contra la contaminació atmosfèrica i la millora de la qualitat de l’aire i ha considerat el 2017 com “un punt d’inflexió de les polítiques de mobilitat”, amb mesures com la creació de la Zona de Baixes Emissions i la Targeta Verda Metropolitana, en les quals el transport públic ha de tenir un paper fonamental. En el seu parer, “ha d’esdevenir la primera opció de transport sempre que sigui possible”. És per això que ha reivindicat les millores de serveis i connexions en què treballa l’AMB per fer-ho possible i ha recordat les seves demandes d’inversions i dotacions al govern central per tal de dur-ho a bon port.

Nou comentari