MonPlaneta
La Xina enviarà un robot saltador a buscar aigua a la Lluna

La Xina està acabant de preparar tots els detalls de la missió Chang’e-7. L’any 2026 està previst que la sonda lunar arribi al pol sud de la Lluna amb una missió concreta: buscar gel d’aigua i provar tecnologies d’avantguarda que serveixin per assolir activitats humanes sostenibles al satèl·lit. Wu Weiren, el dissenyador en cap del programa d’exploració lunar de la Xina, assegura -en declaracions recollides pel portal xinès Xinhua– que aquesta missió “afrontarà desafiaments extrems, incloses temperatures inferiors a -100 graus Celsius i un terreny complex.” La Chang’e-7 incorporarà diversos elements per a l’exploració lunar com ara un orbitador, un mòdul d’aterratge i un explorador. Precisament l’explorador és un dels aspectes més curiosos de la missió lunar, ja que es tracta d’un robot saltador o volador.

La nova missió lunar de la CNSA (China National Space Administration) té com a objectiu confirmar la presència i la distribució de gel d’aigua en cràters permanentment ombrejats i arribarà a la Lluna després que les missions Chang’e-3 i Chang’e-5 aconseguissin aterrar amb èxit a la cara visible de la lluna i que Chang’e-4 i Chang’e-6 també ho aconseguissin a la cara oculta de la Lluna. Tang Yuhua, dissenyador en cap adjunt de la missió Chang’e-7, assenyala que l’aterratge d’aquesta nova missió lunar “posarà a prova la capacitat de la sonda lunar de la Xina per arribar a qualsevol regió de la Lluna”.

El robot saltador que busca fer història

L’explorador volador, que serà pioner perquè és el primer amb aquestes característiques, saltarà de les àrees il·luminades pel sol als cràters lunars que hi ha a l’ombra per fer-ne anàlisis detallades. La missió Chang’e-7 inclou un mòdul d’aterratge lunar que serà l’encarregat de guiar el petit explorador. Aquest mòdul desplegarà un sistema pioner en el qual s’utilitzarà “navegació per imatges de referència” per garantir la precisió dels salts de l’explorador, que incorporarà una tecnologia d’absorció d’impactes que li permetrà aterrar de forma segura en els pendents de la superfície lunar.

Primera imatge de la cara oculta de la Lluna enviada per la sonda Chang'e 4 | Administració Espacial Nacional Xinesa
Primera imatge de la cara oculta de la Lluna enviada per la sonda Chang’e 4 | Administració Espacial Nacional Xinesa

La missió serà buscar aigua en la superfície lunar. De fet, aquesta missió és extremadament important, ja que si la sonda pot localitzar gel d’aigua lunar podria reduir els costos i el temps que es necessitaria per portar aigua des de la Terra si arriba el dia que es vulguin fer a la Lluna activitats humanes de més durada que una exploració. “Així es facilitaria l’establiment d’una base humana per a activitats a llarg termini a la Lluna i es permetria una exploració més gran de Mart o l’espai profund”, assenyala Tang Yuhua.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa