MonPlaneta
Troben un cementiri de cavalls romans a Alemanya

Al districte de Bad Cannstatt, a Stuttgart, els arqueòlegs han fet una troballa excepcional que redibuixa la societat romana a l’antiga Germània. En aquesta zona de la localitat alemanya s’hi ha de construir un complex d’habitatges, però els treballs dels arqueòlegs de l’Oficina Estatal de Conservació de Monuments d’Stuttgart han pogut descobrir un cementiri de cavalls en el qual hi havia més de 100 esquelets equins. La troballa aporta noves dades sobra la complexitat de l’estructura civil i militar romana a l’antiga Germània, una zona de l’imperi que necessitava forta presència de les legions per garantir l’ordre. Aquest cementiri equí és només una de les parts de la fortificació romana de la localitat, ja que es trobava a només 400 metres d’un antic fort de cavalleria.

Un dels aspectes que destaquen d’aquesta troballa és la gran relació que té amb l’actual nom de la ciutat. Stuttgart, nom de la ciutat moderna, deriva del terme germànic ‘stuotgarten‘ que significa ‘jardí d’eugues’ i que mostraria la gran vinculació de la zona amb la cavalleria.

Una zona militaritzada

La troballa d’aquest cementiri eqüestre confirma la gran importància militar que tenia aquesta zona de la Germània romana. Bad Cannstatt era un dels grans nuclis militars de l’engranatge de guerra romà i a la regió hi havia un fort, un assentament civil i, amb les noves troballes, el cementiri eqüestre. Les primeres investigacions fetes per part dels experts determinen que la distància del cementiri respecte a l’assentament civil i el fort de cavalleria corresponia a la separació que la llei romana exigia que existís entre el que era militar, religiós i quotidià.

Imatge aèria de les excavacions arqueològiques | Oficina Estatal per a la Preservació de Monuments Stuttgart/ArchaeoBW

Malgrat la troballa, la investigació encara té camí per recórrer, ja que els arqueòlegs començaran l’estudi de les restes per determinar quina era l’edat, el sexe, la mida dels cavalls i les malalties o danys soferts en batalla que podrien haver causat la seva mort. Cal destacar que la figura dels cavalls representava una importància capital dintre de l’exèrcit romà (vegis la victòria de Publi Corneli Escipió sobre Anníbal Barca) i per això els arqueòlegs estudiaran la procedència d’aquests cavalls per esbrinar si havien estat criats a la zona o els havien traslladat des d’altres zones de l’imperi per alimentar el contingent de guerra romà.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa