MonPlaneta
El volum d’aigua dels embassaments permet recuperar la producció hidroelèctrica

Les pluges de les darreres setmanes ha permès que els embassaments de les conques del Segre, Garona, Noguera Ribagorçana i Pallaresa hagin recuperat bona part de les seves reserves, castigades per la sequera. Un augment del volum d’aigua embassada que ha fet que Endesa pugui augmentar fins a un 26% la producció hidroelèctrica respecte a l’any passat. Segons les dades facilitades per l’ACN, aquest augment ve motivat perquè el volum útil hidroelèctric ha pujat un 15,3% fins als 440 hectòmetres cúbics per poder fer llum, un fet destacable, ja que al territori català s’ha doblat la producció en comparació als quatre primers mesos del 2023. L’augment es permet per el volum dels embassaments de l’Ebre (Flix i Riba-roja). A les conques internes, però, la situació és diferent, ja que l’escàs volum embassat fa que la producció continuï sent un 11,62% inferior a la mitjana històrica.

La central hidroelèctrica de Camarasa | Oriol Bosch (ACN)
La central hidroelèctrica de Camarasa | Oriol Bosch (ACN)

La producció a Catalunya

A Lleida les centrals d’Endesa han turbinat un total de 670.446 megawatts des d’inicis de 2024, una xifra un 24% superior a la del mateix període de l’any passat, quan es va registrar un total de 531.993 megawatts. Una pujada de la producció que està un 12,5% per sota de la mitjana històrica de 766.453 megawatts. A totes les centrals de les conques dels rius de la comarca s’ha produït més energia que l’any anterior a excepció de les del Segre, que ha generat un 6% menys d’energia.

A Catalunya la producció ja ha superat en més del 50% la que es va produir l’any passat gràcies a les centrals de l’Ebre que no han patit per la sequera i han superat en un 150% més la producció a principis de 2023 arribant a produir 350.845 megawatts. Una producció que supera la mitjana històrica dels dos embassaments (Flix i Riba-roja) en un 8,7%. A les conques internes, però, el volum ha caigut un 67,2% en comparació el mateix període de l’any passat, una xifra que suposa un 95,3% menys que la mitjana històrica.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa