Unió de Pagesos (UP) ha presentat un nou contenciós administratiu contra l’autorització de la planta solar fotovoltaica Juno Solar 2, a Alcarràs. Un contenciós que arriba després que Secretaria d’Acció Climàtica del Govern anterior en funcions desestimés els recursos d’alçada relacionat amb l’autorització de la Direcció General d’Energia a la planta sola fotovoltaica PSFV de prop de 50 megawatts d’Alcarràs. Des del sindicat de la pagesia denuncien que s’ha fet cas omís dels advertiments i recursos presentats i asseguren que l’anterior Govern va actuar amb “irresponsabilitat”.
Els pagesos denuncien que l’administració catalana ha tancat la tramitació d’aquest parc fotovoltaic sense tenir en compte la llei d’espais agraris i critica que el govern actual, encapçalat per Salvador Illa, segueixi “en la mateixa línia” que l’anterior Govern en funcions. De fet, des d’UP alerten que si la justícia tomba les autoritzacions els promotors dels parcs podrien reclamar indemnitzacions multimilionàries.
Unió de Pagesos suma més de 300 actuacions contra projectes d’energies renovables des del 2019
La lluita de la pagesia contra els parcs fotovoltaics i eòlics ve de lluny. Des del 2019 el sindicat pagès ha presentat al·legacions a 259 projectes de parcs solars, 62 recursos d’alçada i 20 contenciosos administratius contra projectes d’energies renovables. El passat dijous el sindicat va anunciar en roda de premsa que presentava 43 al·legacions a projectes d’energies renovables de les quals 38 són parcs solars i eòlics.

Unes al·legacions que pivoten una vegada rere l’altre sobre el mateix eix com és “preservar el sòl agrari”. Segons el sindicat, a les al·legacions presentades no s’incorporava “tota la informació sobre afectacions agràries, com preveu la Llei dels espais agraris”, motiu que ha estat el detonant per la guerra judicial. A més, el sindicat també han presentat recursos d’alçada a 10 projectes solars i al·legacions a dues línies MAT
