Descobriment totalment insòlit el que ha succeït a Atenes, Grècia. Tal com ha informat el portal Athens News Agency, en el soterrani ocult d’una botiga han fet una troballa totalment inesperada i que compta amb un gran valor històric per la transcendència que té sobre el passat de Grècia. La troballa guanya en curiositat en trobar-se amagada en un soterrani de gairebé completa inaccessibilitat, ja que només s’hi podia entrar a través d’una trapa que se situava a l’interior de la botiga i que donava accés a la planta baixa de l’establiment. La troballa va ser feta per les autoritats gregues que es trobaven executant un desnonament dels antics inquilins d’un edifici de la Galeria Nacional de Grècia.
Les grans troballes del soterrani d’Atenes
Entre els més de 100 objectes trobats hi destaquen copes, cílix (copes per beure vi), càntars, bols, lècits (recipients destinats a emmagatzemar oli perfumat), escif, i figuretes que daten des del període geomètric (1100-750 aC) fins al període hel·lenístic (323 aC fins al segle II dC). A més, entre els objectes trobats s’hi han descobert un total de 36 objectes religiosos postbizantins, incloent-hi icones, adorns de plata, un bàcul pastoral i altres elements eclesiàstics junt amb 3.247 monedes, medalles, pedres de segell, peses i segells de plom que daten des de l’edat antiga fins a l’època moderna. El preuat ‘botí’ estava empaquetat en diverses capses de cartó i embolicat en diaris de la dècada de 1940.
Cache of artifacts found at vacated Athens store date from Geometric to Hellenistic erashttps://t.co/oTwZBslgDv pic.twitter.com/8R7SO5bs4B
— ANA-MPA news (@amna_newseng) December 10, 2024
En declaracions recollides per Athens News Agency, la Ministra de Cultura de Grècia, Lina Mendoni, va voler posar emfasi en la importància d’aquesta inesperada troballa i com servirà per eixamplar els estudis per entendre les societats antigues. “La documentació i estudi de cada nou actiu cultural que es descobreix és important essencial per a la preservació del nostre passat i la comprensió de les societats antigues”, va expressar Mendoni.