MonPlaneta
L’excap d’anuncis de Google ha creat un cercador que no ven les teves dades
  • CA

Sridhar Ramaswamy, excap d’anuncis de Google i que va treballar a l’empresa durant 16 anys, ha creat un cercador sense rastrejadors i que no ven les dades dels seus usuaris. Segons afirma un article publicat per la britànica ‘BBC’, Neeva, que va ser llançat als Estats Units l’any passat i, després d’aconseguir 600.000 usuaris, desembarca a Europa aquesta mateixa setmana.

Google “explota” les dades dels usuaris

Ramaswamy, en declaracions a la BBC, ha explicat que el sector tecnològic “explota” les dades dels seus usuaris i que ell, després de tants anys a Google, no vol continuar formant past d’aquest negoci. És per això que ha aconseguit uns 70 milions d’euros de diversos inversors per posar en marxa Neeva, que ofereix cerca gratis però també altres serveis per subscripció com ara un servei de xarxa virtual privada (VPN), a un preu que, segons afirma ell mateix, rondaria els 5€ mensuals.

Sridhar Ramaswamy, fundador de Neeva | Neeva
Sridhar Ramaswamy, fundador de Neeva | Neeva

Tot plegat és una conseqüència de l’evolució dels cercadors i dels rastrejadors, que comparteixen informació sobre la nostra activitat a Internet per dirigir els anuncis que veiem mentre naveguem. Ramaswamy, de fet, ha dit a la BBC que els cercadors tradicionals “van més aviat d’anuncis i anunciants, no pas de donar servei als usuaris”. En aquest sentit, i sobre la seva antiga empresa, recorda que Google “té una posició dominant al mercat” i que per tant no té cap incentiu per innovar, només per augmentar els beneficis pels seus accionistes.

Molt més control sobre la navegació

És per tot plegat que, per començar, Neeva també compta amb una extensió pel navegador Google Chrome que, a cada pàgina que visitem, ens indica quants rastrejadors hi ha i de qui són, és a dir, qui està recopilant informació sobre nosaltres per vendre-la a anunciants. Les diferències, però, van més enllà: Neeva ofereix simplement resultats a les nostres cerques, no pas anuncis.

Aquest, fins ara, ja ha estat l’objectiu d’altres projectes, com ara Duckduckgo, que volen centrar-se en la privacitat. Tot i que fins ara cap no ha aconseguit fer ombra al gegant de Mountain View, si més no ara hi ha una altra alternativa a Google, feta per algú que coneix perfectament el funcionament intern de l’empresa.

Més notícies
Les dades de Google sobre les emissions dels vols són correctes però ometen altres contribuents al canvi climàtic
Google Flights mostra un impacte climàtic dels vols inferior al real
Greenpeace denuncia que un canvi en el càlcul del servei ha "emmascarat" l'impacte dels viatges
Google crea una intel·ligència artificial per controlar reactors de fusió
La passa és més important del que sembla: mantenir el plasma en les condicions perfectes és crucial per a la que es considera l'energia del futur
L'acció pel clima es va endarrerir a causa d'una gran operació de les indústries més poderoses dels Estats Units
L’operació publicitària que va frenar la lluita contra el canvi climàtic
Duta a terme fa 30 anys, va endarrerir la conscienciació de la població i la presa de mesures
Acusen la Generalitat de publicitat subliminal i de fer recomanacions contradient l’OMS
L'ONG VSF Justicia Alimentaria Global considera que una guia editada pel Govern el 2015 recomana productes processats de grans marques i que contenen grans quantitats de sucre

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa