La companyia automobilística sueca Volvo ha anunciat que està fent proves amb camions articulats amb motor de cèl·lula d’hidrogen, amb l’esperança d’aconseguir la davantera en aquesta tecnologia. Segons va explicar la mateixa empresa a través d’un comunicat, els seus motors d’hidrogen, construïts per CellCentric, un projecte conjunt amb la divisió de camions de Daimler, donen als seus vehicles pesants una autonomia de 1.000 quilòmetres amb un temps de repostatge de menys de 15 minuts.

Un avantatge en països amb pocs punts de recàrrega elèctrics

El president de la companyia, Roger Alm, va afirmar que Volvo Tracks fa anys que està treballant en aquesta tecnologia, que hauria de permetre el transport de mercaderies a llargues distàncies fins i tot en països on la disponibilitat de punts de recàrrega de vehicles elèctrics és limitada. De fet, en aquest sentit, l’empresa també va començar a construir camions amb bateria elèctrica el 2018, per bé que el seu èxit ha estat variable. És per això, potser, que han continuat apostant per l’hidrogen.

El principal problema de l'hidrogen és la manca de punts de recàrrega, però la seva autonomia el fa atractiu pel transport de mercaderies a llargues distàncies | Volvo
El principal problema de l’hidrogen és la manca de punts de recàrrega, però la seva autonomia el fa atractiu pel transport de mercaderies a llargues distàncies | Volvo

Un transport sense emissions però no necessàriament net

La diferència entre els vehicles d’hidrogen i els de bateria elèctrica és, precisament, que malgrat que tots dos tenen un motor elèctric, els primers la generen gràcies al combustible d’hidrogen que duen. Tots dos sistemes són igualment lliures d’emissions però, de la mateixa manera, en realitat poden no ser sostenibles depenent de la producció i transport de l’hidrogen o de la font d’energia amb què s’ha generat l’electricitat, segons el cas.

Una tecnologia per a moure grans vehicles

Justament, el problema actual dels vehicles d’hidrogen és l’escassedat de punts de repostatge. És per això, i pels seus avantatges en aquesta indústria, que el seu ús s’està investigant i desenvolupant principalment en vehicles pesants, d’autobusos a vaixells passant per trens i que, en canvi, són una opció molt poc contemplada en el mercat dels turismes i vehicles més petits. En qualsevol cas, diverses empreses hi estan treballant, i durant els darrers anys han presentat diverses propostes per reduir les emissions de la indústria del transport, una de les més contaminants del món.

Més notícies
Generador elèctric d'hidrogen | General Motors

General Motors fabricarà generadors elèctrics mòbils d’hidrogen

L'empresa vol entrar a un mercat on actualment el gas i el gasoil són pràcticament les úniques opcions
:  - Mobile
Cotxe de F1 | Piqsels

Un dels caps de la Fórmula 1 aposta per l’hidrogen com a combustible del futur de la competició

Ross Brawn recorda que la F1 s'ha compromès a ser neutral en carboni l'any 2030 i ha fet passes molt importants
:  - Mobile
L'eficiència augmenta si el tanc d'electròlisi està en contacte amb la placa fotovoltaica | M. Kölbach / HZB

Fabricar hidrogen amb energia solar, una opció òptima per als indrets més freds del planeta

Podria ser una alternativa competitiva als combustibles fòssils en molts casos
:  - Mobile
Estació de repostatge d'hidrogen | Nikola

Iveco, Nikola i una distribuïdora alemanya signen un acord per impulsar els camions d’hidrogen

:  - Mobile

Nou comentari

Comparteix