El comerç electrònic és un negoci en auge i que va canviant amb la tecnologia però també amb els hàbits de consum de la societat. Dins de l’esquerda que obren cada cop més al teixit econòmic tradicional, un dels problemes que més se’ls atribueix és l’impacte mediambiental i la petjada de carboni del transport de les mercaderies del magatzem o botiga corresponent fins a casa del client.

La reducció de la petjada de carboni

De l’inici a l’anomenada “última milla”, aquesta font de contaminació i carboni suposa entre el 35% i el 65% de l’impacte, segons un estudi de la plataforma d’enviament Seven Senders. Així doncs, el canvi d’hàbits dels consumidors i la reducció de l’impacte del transport han d’anar de la mà, d’una manera o una altra, per cuidar i respectar més el planeta alhora que es combat el canvi climàtic.

Si bé el canvi d’hàbits podria consistir a caminar cinc minuts per anar a la botiga per adquirir el mateix producte o productes en comptes de fer-nos-els portar a casa amb furgoneta, això sembla poc probable, i tot i així la població sembla més conscienciada de la importància d’impulsar canvis positius en la línia de la sostenibilitat, també a l’hora de consumir. Així, l’estudi de Seven Senders indica que, segons les dades de comprdors online d’Alemanya, Àustria, Suïssa, França, Itàlia, els Països Baixos o l’estat espanyol, el 70% d’usuaris pagaria més per fer més sostenibles els enviaments, una dada que el 2021 era de només un 54%.

Informar el comprador online de l’impacte de la seva adquisició té efectes en el seu comportament

Un client informat és un client més responsable

El sondeig conclou que la millor pràctica a seguir és orientar l’usuari, és a dir, informar el consumidor de l’impacte ambiental dels enviaments. Això, afirmen les dades, quadruplica les probabilitats que es decanti per una opció sostenible. El comerç minorista online, valora, depèn de la col·laboració dels clients per assolir els objectius de sostenibilitat: reduir la taxa de devolucions, l’entrega a punts de recollida… aquesta darrera opció, segons Seven Senders, redueix l’emissió de CO2 en 300 grams per paquet en comparació amb l’entrega a domicili.

L’empresa afirma que el comerç online té menys impacte que el tradicional en un factor de 2,3 però que, malgrat això, encara hi ha marge de millora. Tenint en compte que les solucions logístiques neutre en carboni encara són llunyanes i que, no obstant això, calen solucions ràpides i eficaces, l’informe de Seven Senders suggereix crear estratègies sostenibles que siguin alhora un avantatge competitiu i un motor de creixement pels minoristes, responent als desitjos del consumidor sobre el respecte al medi ambient i la lluita contra el canvi climàtic amb rapidesa i eficàcia.

Més notícies
Michel

Veles inflables gegants, una alternativa verda pel transport marítim

L'empresa Michelin presenta una proposta que pot reduir un 20% la despesa de combustible
:  - Mobile
Raquel Sánchez | Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana

Catalunya rep 218 milions de fons europeus per al transport sostenible

Els ajuts serviran per a crear zones de baixes emissions i electrificar la mobilitat, entre d'altres
:  - Mobile
Un vaixell contenidor de Maersk | Wikimedia Commons

El gegant del transport marítim Maersk ha encarregat vuit vaixells “verds”

Ara només ha d'aconseguir prou metanol com per fer-los funcionar, un requisit que ara mateix sembla problemàtic
:  - Mobile

El transport híbrid d’exportacions de vi entre Penedès i Rosselló seria una opció més sostenible

Una anàlisi suggereix una millora de la connectivitat amb els països importadors per reduir les emissions de CO2
:  - Mobile

Nou comentari

Comparteix