Aigars Lauzis és un dissenyador de Letònia establert a Londres (Anglaterra) que ha creat un dels vehicles més estranys que s’han vist darrerament: una bicicleta-vaixell-caravana que funciona amb energia elèctrica i que ha batejat amb el nom de Z-Triton. Lauzis, que és director general de la seva pròpia empresa, Zeltini, creu que ha trobat la manera de viatjar per mars i muntanyes i acampar on sigui, sense necessitat de res més i sense emetre gasos d’efecte hivernacle ni cap altre contaminant.

El dissenyador, pel que sembla, és un gran aficionat al ciclisme i els viatges. De fet, la idea per a la Z-Triton la va tenir després d’haver anat d’Anglaterra fins al Japó en bicicleta, moment en què es va adonar que el cansament, la limitació de circular per camins preparats per a les rodes, el cansament de pedalar i els problemes d’emmagatzematge suposaven un problema molt gran per travessies com la que havia emprès.

El Z-Triton amb el seu creador
El Z-Triton amb el seu creador | Lauzis

És per això que va decidir buscar una alternativa que el permetés continuar prescindint del cotxe i va acabar creant la Z-Triton, que cobreix totes les necessitats que va detectar en aquell moment: s’hi pot viatjar, travessar rius i llacs i, un cop acabat el trajecte del dia, serveix per acampar a qualsevol lloc. De fet, la part de darrere del vehicle, és a dir, la caravana, té capacitat per a dues persones a més de l’equipatge.

La fase de disseny no ha estat fàcil, ja que ha durat més de quatre anys. Si el 2020 Lauzis va presentar un primer prototip, des d’aleshores ha continuat treballant-hi per aconseguir que el vehicle fos més segur i estigués més complet. Ara té un motor de 1000W, més mesures de seguretat com amortidors posteriors i frens de disc, i algunes millores pensades per a un ús més còmode.

Si es fa servir com a bicicleta elèctrica, la Z-Triton té una autonomia de 50km, i 20km si es fa servir en mode vaixell. Si la bateria s’esgota, és tan simple com pedalar o remar. D’altra banda, per canviar al mode vaixell només fan falta cinc minuts i es controla amb un volant amb forma d’N, amb algunes millores a la conducció i la possibilitat de moure el vaixell de costat. Pel que fa a la caravana, Lauzis hi ha introduït algunes novetats com una taula plegable per menjar, una mica més d’espai, GPS, ràdio bluetooth…

Segons les darreres informacions, a finals d’aquest any ja es podrà comprar, a un preu de 14.500€.

Més notícies
Second Sight

Una empresa d’ulls biònics deixa de donar assistència als seus pacients

Més de 350 persones cegues s'han trobat que la companyia els deixava sense servei pels seus implants
:  - Mobile
L'AirCar durant un dels seus vols | Klein Vision

Un cotxe volador obté el permís de transport aeri a Eslovàquia

L'AirCar pot superar els 160km/h i altituds de més de 2.500m
:  - Mobile
Una estudiant provant la pantalla 'llepable' Taste-the-TV | Universitat Meiji

Inventen una pantalla “llepable” que imita sabors

Un professor japonès ha presentat la seva darrera creació, que pot ajudar a formar sommeliers i cuiners a distància
:  - Mobile
La càmera minúscula desenvolupada per enginyers nord-americans | Universitat de Princeton

Creen una càmera de la mida d’un gra de sal

Pot aconseguir una qualitat d'imatge semblant al d'aparells mig milió de cops més grans
:  - Mobile

Nou comentari

Comparteix