La companyia de supermercats físics i de venda online Mercadona ha millorat els envasos de les seves sis marques de maionesa per fer aquests productes més sostenibles. En un canvi que també ha inclòs, d’altra banda, una modificació de les receptes de les salses, les maioneses Hacendado a partir d’ara tindran uns envasos més respectuosos amb el medi ambient.

Segons ha informat la mateixa empresa a través d’una nota de premsa, quatre de les sis maioneses passen de tenir un envàs de plàstic a un envàs de vidre i, pel que fa a les altres dues, que ja es venien en envasos d’aquest material, s’ha eliminat el plàstic que els cobria.

D’aquesta manera, en totes sis maioneses, que elabora el proveïdor Totaler Salsa Rica a les seves instal·lacions d’Agoncillo (La Rioja), s’ha eliminat significativament l’ús de plàstic utilitzat per a cada envàs. Les etiquetes, a més, que també eren de plàstic, a partir d’ara són de paper, i les caixes expositores han passat a elaborar-se amb cartró. Gràcies a tot això, Mercadona aconseguirà estalviar l’ús d’aproximadament 900 tones de plàstic cada any.

Les bosses de paper de Mercadona  | Cedida
Les bosses de paper de Mercadona | Cedida

Des de la companyia s’afirma que l’estratègia SPB (Sempre Preus Baixos), posada en marxa el 1993, suposa una aposta per la qualitat a un preu assequible. Dins SPB, també s’hi inclou una estratègia de foment del consum conscient i crític, amb criteris socials i mediambientals i que té com a objectiu garantir el consum de productes de màxima qualitat amb el menor impacte, millorant la qualitat de vida de les persones.

En aquesta mateixa línia, seguint el seu compromís amb el planeta, no només està reforçant els seus sistemes de reutilització i reciclatge d’envasos, ja consolidats, sinó que està desenvolupant l’Estratègia 6,25 per reduir els plàstics i gestionar correctament els residus. Aquesta estratègia consta de sis accions concretes perquè el 2025 s’assoleixi un triple objectiu: reduint un 25% el plàstic als seus envasos, que tots els envasos de plàstic siguin reciclables i que tot el seu residu plàstic sigui reciclat.

Mercadona ha caigut molt en la classificació d'emissió de residus plàstics
Mercadona ha reduit molt el seu ús de plàstics

Aquest estratègia comporta modificacions en diversos processos, del redisseny dels envasos, en coordinació amb els proveïdors, a l’adaptació de les botigues i la logística i també la gestió de residus. En total, Mercadona preveu invertir més de 140 milions d’euros els propers quatre anys per implementar totes les mesures necessàries.

De moment, la companyia ja ha eliminat les bosses de plàstic d’un sol ús a totes les seccions, substituïnt-es per bosses de plàstic i estalviant 3.200 tones de plàstic cada any. També ha eliminat el parament de plàstic d’un sol ús, canviant-lo per un de sostenible fabricat amb altres materials i estalviant 3.000 tones de plàstic anuals. Properament, els envasos que es fan servir seran reciclables i es continuarà reduint el plàstic dels de marca pròpia juntament amb els proveïdors. A més, els “Caps” (clients) rebran informació per separar residus tant a les botigues com a les llars.

Una de les botigues Mercadona

Durant el 2021, Mercadona ja ha complert les dues primeres accions del pla i el compromís que tots els seus supermercats fossin Botigues 6.26 en menys d’un any, amb una inversió de 30 milions d’euros. Aquestes botigues ofereixen informació als clients sobre reciclatge, noves bosses de secció, pictorgrames indicatius als envasos per a la separació correcta i noves papereres per reciclar a les seccions, a les entrades i al servei A punt per Menjar. A més, s’ha millorat la gestió de residus i s’ha ampliat la recollida de càpsules de cafè.

Mercadona facilitarà informació sobre l’Estratègia 6.25 a la secció ‘Cuidem el Planeta’ del seu web corporatiu, on “El Cap” (client) també pot trobar contingut sobre reciclatge, sostenibilitat i el compromís mediambiental, també visible a la Memòria de Medi Ambient de la companyia.

Nou comentari

Comparteix