La companyia de supermercats Mercadona renovarà i ampliarà la seva xarxa de punts de recàrrega per a vehicles elèctrics. Amb l’objectiu de millorar el servei als seus clients, invertirà 21 milions d’euros en la implantació d’uns 5.000 punts de recàrrega semiràpida, per convertir-la en una de les més grans de l’estat espanyol i del sud d’Europa en el sector privat. Per fer-ho, i oferir un servei de qualitat a un preu competitiu, Mercadona col·labora amb Iberdrola i Repsol, que gestionaran el servei i l’atenció al client dels punts de recàrrega.
Un nou pas en el desenvolupament per a la transició energètica
Els 2.000 punts de recàrrega de què disposa actualment la companyia, 100 ja tenen aquest nou servei millorat, que s’anirà estenen progressivament a la resta de botigues. Així, segons els plans, a finals de 2024 tots els seus establiments amb el nou Model de Botiga Eficient i amb aparcament tinguin instal·lat el nou sistema. Aquest moviment és un pas important de Mercadona cap a una estratègia de desenvolupament per a la transició energètica, que va lligada a la implantació d’energies renovables i de mesures d’estalvi energètic als seus centres.
La velocitat de càrrega es multiplicarà per
Entre les millores principals dels nous punts de recàrrega, en destaca que la velocitat es multiplicarà per 6 i es passaran d’oferir 3,7kW a 22kW. A més, i gràcies a la col·laboració d’Iberdrola i Repsol els clients podran fer totes les gestions, com ara pagar de manera senzilla, trobar el carregador més proper i saber si està disponible, a través de la seva aplicació mòbil.

Col·laboració entre tres grans companyies
La responsable de Servei de Recàrrega per a Vehicles Elèctrics de Mercadona, Ángela Clemente López, destaca la importància de tots el col·laboradors implicats. Tant amb Iberdrola i Repsol com amb Circuitor, el fabricant dels carregadors, estan “creant una xarxa per a vehicles elèctrics de qualitat, que contribueix a fomentar l’ús del vehicle elèctric i descarbonitzar el transport privat”, no només a les grans sinó a tot arreu. Gràcies a això, a més, els usuaris “podran reduir aproximadament fins a la meitat el cost d’un trajecte” respecte l’equivalent tradicional.
Des d’Iberdrola, la seva directora global de Smart Mobility, Raquel Blanco, destaca que la companyia “fa anys” que impulsa la mobilitat elèctrica, tant en la recàrrega pública com en el “sector residencial o empresarial”. Això és el que fa que siguin “la xarxa de recàrrega pública líder” a l’estat. Ara, amb l’acord amb Mercadona, Blanco afirma que vol “acostar encara mes la mobilitat elèctrica als ciutadans”. Gràcies a això, els clients “podran carregar els seus vehicles mentre compren” i unir-se als més de 100.000 usuaris de l’app Recàrrega Pública d’Iberdrola. “Una gran notícia”, conclou Blanco, “de cara a aconseguir la descarbonització de l’economia a través de la mobilitat elèctrica”.
Finalment, el gerent de Mobilitat Elèctrica de Repsol, Carlos Bermúdez, es considera aquesta aliança amb Mercadona “un pas més” de l’aposta de l’empresa per la mobilitat elèctrica, incrementant la seva xarxa de punts d’accés públic i posicionant la companyia com “un dels actors de mobilitat elèctrica més importants del país”, compromesa a “aconseguir zero emissions netes l’any 2050”.