Mango planeja reduir un 80% de les emissions directes de diòxid de carboni l’any 2030, així com un 35% les emissions produïdes a la cadena de subministrament de cara al mateix any. L’objectiu de la companyia és arribar a les zero emissions el 2050. Per fer-ho, l’empresa promou l’ús de fibres més sostenibles i preveu reduir el consum d’energia, aplicar mesures d’ecoeficiència a les botigues, magatzems i oficines, i augmentar el subministrament d’energia de fonts renovables durant els propers anys. Així mateix, vol minimitzar la generació de residus i l’ús de plàstics.

Aquests nous valors, que ha anunciat l’empresa, estan en línia amb els acords internacionals que ha subscrit i que es troben alineats amb els escenaris definits a l’Acord de París de les Nacions Unides. “Els objectius que ens hem marcat per reduir les nostres emissions són ambiciosos i reflecteixen la ferma voluntat de continuar amb la transformació que estem portant a terme a la companyia, perquè sigui una empresa cada cop més sostenible”, ha assegurat la directora de RSC de Mango, Beatriz Bayo.

Entrada d’una botiga Mango | Mango

Fa un any, la companyia va iniciar un projecte per substituir, de manera progressiva, les bosses de plàstic per transportar els productes des de l’origen a la botiga per bosses de paper. Així mateix, promou l’ús de fibres més sostenibles com per exemple el cotó orgànic, el polièster reciclat o les fibres cel·lulòsiques d’origen controlat. El març de 2021, Mango va anunciar que el 79% de les peces de la seva col·lecció ja tenien característiques sostenibles i que esperava arribar al 100% el 2022. L’empresa també té previst treballar juntament amb els seus proveïdors per influenciar de manera positiva tots els processos de la cadena de subministrament, l’anomenat “Abast 3” prioritzant la col·laboració amb aquells que tenen objectius de reducció d’emissions alineats amb Mango per aconseguir que els seus productes, de l’elaboració a la venda, tinguin la menor petjada de carbon possible.

Nou comentari