Google tanca l’aixeta al negacionisme del canvi climàtic

La pressió dels anunciants i els creadors ha estat decisiva perquè l'empresa decideixi perseguir aquests continguts i anuncis

Google s’ha posat en marxa per reduir al màxim possible la capacitat de les persones i organitzacions negacionistes del canvi climàtic de finançar-se a les seves plataformes mitjançant els anuncis i, alhora, fer servir aquest mateix mitjà per difondre desinformació. En un comunicat aquest passat dijous, l’empresa va anunciar que no permetria que apareguessin anuncis en llocs on hi hagués “contingut que contradigui el consens científic establert sobre l’existència i les causes del canvi climàtic“.

Alhora, a més, també prohibirà la publicació de continguts que neguin el canvi climàtic a cap de les seves plataformes, en un canvi de política que entrarà en vigor el mes vinent i que se suma a la prohibició de continguts antivacunes a YouTube. En concret, no s’acceptarà contingut que parli del canvi climàtic com “una estafa” o que neguin que els hasos d’efecte hivernacle o l’activitat humana contribueixen a escalfar el planeta.

Youtube | Europa Press
Youtube | Europa Press

Tot plegat, més enllà d’impedir el mal que pugui fer el negacionisme, té una raó econòmica. Al mateix comunicat, Google va explicar com ha “sentit d’un número cada vegada més gran dels nostres col·laboradors en publicitat i publicació” que estan “preocupats” per l’aparició d’anuncis que defensen postures contràries al canvi climàtic i, el que és encara pitjor, que han vist els seus anuncis al costat de continguts d’aquest tipus. “Els anunciants simplement no volen que els seus anuncis apareguin al costat d’aquest contingut. I els creadors no volen anuncis d’aquest tipus a les seves pàgines o vídeos”.

Així doncs, Google té moltes raons per començar a perseguir durament el negacionisme, i encara que algunes puguin ser considerades més correctes que les altres, si més no èticament, sempre és una bona notícia que una empresa d’aquesta envergadura prengui una posició clara i mesures contundents per impedir que la desinformació tingui espai a les seves plataformes.

Nou comentari