MonPlaneta
Bacardí elimina els dosificadors per reduir l’ús de plàstics als envasos
  • CA

L’empresa de begudes alcohòliques Bacardí ha anunciat que, durant els propers mesos, eliminarà els dosificadors de plàstic de totes les ampolles de les seves marques a l’estat espanyol. Amb aquesta mesura, esperen estalviar l’ús de 50 tones de plàstic d’un sol ús cada any. Així, properament, tant els roms Bacardí com les marques Martini Fiero, Bombay Sapphire, Eristoff o Dewar’s deixaran de tenir aquest accessori de plàstic al coll de les ampolles.

L’empresa vol ser “pionera en el canvi”

El canvi començarà aquest mateix mes de novembre a les ampolles de Dewar’s, William Lawson’s i Martini dels bars i les botigues de tot l’estat espanyol i, durant els propers sis mesos, els dosificadors s’eliminaran de la resta de marques del grup. Aquest accessori “és comú en tota la indústria de les begudes espirituoses” de l’Estat, explica la directora general de Bacardí Iberia, Amanda Almond. Així, afirma, i com a “empresa familiar de 160 anys”, saben que és important ser “pioners en el canvi”.

Bacardí vol eliminar tot el plàstic d'un sol ús abans del 2030
Bacardí vol eliminar tot el plàstic d’un sol ús abans del 2030

L’objectiu: ser 100% lliures de plàstics el 2030

És per això, afirma Almond, que un “moviment atrevit” com eliminar els dosificadors és, “sens dubte, el correcte pel planeta”. A nivell global, el Grup Bacardí, fundat a Cuba el 1862 pel sitgetà Facund Bacardí i Massó, s’ha compromès a estar 100% lliure de plàstics el 2030. Per aconseguir-ho, la companyia està revisant totes les maneres en què empra aquest material i explorant si el pot eliminar o substituïr-lo per una alternativa més sostenible.

En aquest sentit, el 2023 assolirà una fita important: eliminar del punt de venda tots els plàstics d’un sol ús, tant dels packagings com dels materials promocionals. “Els consumidors continuaran gaudint de la mateixa qualitat i sabor”, afirma Almond, però a més l’empresa continuarà “el seu viatge cap a un futur més sostenible”.

Més notícies
'Atomik', el vodka de Txernòbil, ha estat elaborat amb sègol i aigua de la zona d'exclusió al voltant de la central nuclear
Vodka, el primer producte de consum elaborat a la zona d’exclusió de Txernòbil
Els beneficis de les vendes del destil·lat, comercialitzat sota la marca 'Atomik', serviran per ajudar les comunitats que viuen a l'àrea
Pxhere
Afirmen que han aconseguit fer cervesa sense alcohol amb gust de cervesa
Una empresa biotecnològica danesa diu que ha aconseguit mantenir-ne el sabor
Ampolles de ginebra Nàdar | Arbikie Highland Estate
Ginebra sostenible feta amb pèsols
Els licors Nàdar capturen més CO2 del que emeten durant la seva producció
Ampolles de vi
El repte ReWine: aconseguir 100.000 ampolles per reutilitzar abans del 31 de gener
De moment el programa ja ha recollit 65.000 envasos que després d'un procés de neteja exhaustiu es tornaran a fer servir per embotellar vi

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa