MonPlaneta
L’alcalde de Londres vol cobrar fins a 2£ diàries als conductors
  • CA

L’alcalde de Londres, Sadiq Khan, ha proposat cobrar el que ha anomenat una “petita” tarifa de fins a dues lliures esterlines (2,40€) diàries als conductors dels vehicles que circulin per la ciutat. Aquesta mesura, segons ha explicat la cadena pública britànica ‘BBC’, podria afectar “tots els vehicles menys els més nets” i serviria, diu Khan, per assolir els objectius de reducció d’emissions.

D’aquesta manera, l’alcalde vol incentivar l’ús del transport públic, la bicicleta, els vehicles elèctrics o simplement caminar. Ha trobat, però, l’oposició del Royal Automobile Club (RAC), que considera que la mesura es proposa “en mal moment” perquè els vehicles més nets encara són “massa cars per a la majoria”.

L'alcalde de Londres, Sadiq Khan, en una imatge d'arxiu | Flickr
L’alcalde de Londres, Sadiq Khan, en una imatge d’arxiu | Flickr

I això que la mesura és només el primer pas del pla de Khan, que afirma que vol implementar un sistema de “pagament per distància” i també cobrar als conductors de fora de Londres que entrin a la seva àrea metropolitana, augmentant la zona de pagament actual. Segons la BBC està molt decidit a fer-ho i, en paraules seves, “no té intenció de deixar d’actuar”.

El cert és que, segons un informe de l’Ajuntament, per complir els objectius climàtics la ciutat hauria de reduir el seu trànsit rodat en un 27%. El mateix document afirmava que un sistema de pagament més simple, com el que proposa ara Khan, podria ser un bon substitut a la taxa de congestió i la Zona d’Emissions Ultrabaixes que existeixen a dia d’avui.

Pol·lució a Londres. La millora de les ciutats és un element clau per a la protecció dels espais i la vida salvatge. | David Holt (CC)
Pol·lució a Londres. La millora de les ciutats és un element clau per a la protecció dels espais i la vida salvatge. | David Holt (CC)

“Hem vist massa sovint arreu del món com mesures contra la pol·lució i l’emergència climàtica s’endarrerien perquè es veien massa difícils o no convenien políticament”, ha dit Khan, afegint que no pensa fer-se enrere. De fet, es farà una consulta pública sobre les propostes, i les que sigui aprovades s’implementaran abans del maig de 2024.

Tenint en compte que Londres i la seva àrea metropolitana són la conurbació més poblada d’Europa Occidental, el repte de l’alcalde de Londres és majúscul i també, malgrat les seves bones intencions, l’impacte que pot tenir a les butxaques de milions de persones. Així doncs, caldrà seguir atentament l’evolució d’aquests plans, que poden marcar un possible camí a seguir per a moltes altres ciutats.

Més notícies
Barcelona i Londres s’alien en ciència, tecnologia i educació superior
L’ecosistema del coneixement de Barcelona realitza el seu major desplegament a la capital britànica en el Barcelona Innovation Day, marcat per la pandèmia i el Brexit
Frans Timmermans | Wikimedia Commons
Europa inverteix mil milions d’euros en innovació en la descarbonització
Un dels projectes seleccionats és la planta de tractament de residus al Morell
Fum provinent d'indústries | Pxhere
L’any 2030 els més rics emetran 30 cops més CO2 del que caldria
Intermón Oxfam critica "una petita elit" que té "via lliure per contaminar tant com vulgui"

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa