Una versió del DOOM es riu d’un famós repositori d’articles científics

L’investigador Simon Niklaus, que treballa a Adobe Research, ha creat un petit joc basat en el famós ‘DOOM’ que es riu de la quantitat, cada vegada més gran, d’articles científics publicats a la plataforma ‘arXiv’, un repositori que recull versions de documents de recerca que encara no han estat revisats per altres experts per comprovar que són correctes.

A ‘arXiv DOOM’, que segueix la mecànica del joc en què està basat, publicat el 1993 i pioner –i probablement el més famós– del gènere dels shooters en primera persona, el jugador pot triar entre tres armes diferents i avançar per un mapa on, a més dels enemics tradicionals, també pot disparar i eliminar articles científics que se suposa que han estat publicats en aquest repositori.

arXiv és el repositori de prepublicacions científiques més important de les matemàtiques, l’astronomia, la física, la informàtica, l’estadística, les matemàtiques financeres, l’economia i la biologia, i els seus continguts són accessibles de manera gratuïta i lliure a través d’internet. El mes d’abril d’aquest any 2021, rebia aproximadament 16.000 articles cada mes, una xifra absolutament desorbitada i que és la base de Niklaus per crear aquest joc-paròdia, que ha estat molt ben rebut per investigadors d’arreu del món.

A més de prepublicacions, arXiv també conté postpublicacions, anomenades “e-prints”, que han estat moderats però no validats per altres experts. En alguns camps, de fet, gairebé tots els articles científics són penjats pels mateixos autors abans no acabin publicats en revistes que requereixen avaluació externa.

‘arXiv DOOM’ ha estat penjat pel mateix Niklaus, que treballa en els camps de la visió artificial i l’aprenentatge profund a Adobe Research, la part de l’empresa del mateix nom que es dedica a la investigació i a les seves possibles aplicacions industrials. S’hi pot accedir clicant a aquest enllaç a la seva pàgina web personal.