Els mamífers primitius van evolucionar molt ràpidament un cop desapareguts els dinosaures

El descobriment de tres noves espècies de mamífers primitius a Wyoming, als Estats Units, apunta a que aquests animals van evolucionar molt ràpidament un cop els dinosaures van desaparèixer fa 65 milions d’anys. De fet, els fòssils trobats han estat analitzats i sembla que són de poc més de 300.000 anys després de l’extinció massiva que va eliminar els grans rèptils del nostre planeta. Els experts han analitzat les restes fragments de mandíbula i dents d’aquests animals coneguts com a condilartres i que són els avantpassats dels animals amb peülles moderns, dels cavalls a les vaques, els hipopòtams, els cavalls o els elefants.

En un article publicat a la revista ‘Journal of Systematic Palaentology’, s’explica com aquests nous animals eren una mica més grans que els seus avantpassats que vivien entre els dinosaures i que van sobreviure a la seva fi. El més gran, Beornus honeyi, era aproximadament de la mida d’un gat domèstic, mentre els altres dos eren una mica més petits. Un dels trets més sorprenents d’aquests mamífers eren les seves dents, que els permetien una alimentació omnívora. Tant la mida com la dentadura són, sembla, fruit de la gran diversitat d’aliments i entorns on van poder desenvolupar-se els mamífers un cop desapareguts els dinosaures, una circumstància que van aprofitar molt ràpidament.

El més sorprenent per als científics és que aquesta explosió en l’evolució dels mamífers fos tan ràpida, cosa que ha trastocat les idees establertes fins ara sobre els primers centenars de milers d’anys del Paleocè.