El ‘cometa verd’ passarà a la distància mínima de la Terra aquest dimecres

El ‘cometa verd’ descobert fa poc passarà a la seva distància mínima de la Terra aquest dimecres. Segons els càlculs dels experts, C/2022 E3 (ZTF), com se’l coneix oficialment, no tornarà a ser tan a prop de nosaltres fins d’aquí 50.000 anys. El seu nom popular ve del fet que, a les fotografies capturades pels astrònoms, el cometa brilla amb una mena d’aura de color verd al seu voltant.

Com veure’l i on trobar-lo

No obstant això, aquesta brillantor verdosa no farà que veiem una pinzellada de color maragda creuant el cel. Malauradament, la brillantor de C/2022 E3 (ZTF) és al límit del que és visible a ull nu. De fet, tant així com fins i tot fent servir uns binocles, només es podrà veure com una petita taqueta al cel, i això és si el lloc d’observació no pateix de contaminació lumínica i el cel és prou fosc. Amb un telescopi, en canvi, l’aspecte que oferirà serà força diferent.

El futur de la humanitat podria ser la diversificació, segons un dels principals experts en transhumanisme del món | Pxhere
El cometa passarà a més de 40 milions de quilòmetres del nostre planeta | Pxhere

Per trobar-lo, el més útil és buscar l’Estrella Polar, que per a nosaltres sempre és al mateix punt, i buscar a internet en quina posició es trobarà el cometa respecte a ella en cada moment. El millor moment per veure’l serà, segurament, durant les primeres hores d’aquest dijous, quan es podrà trobar just a la dreta d’aquest estel.

Un descobriment recent

El ‘cometa verd’ va ser descobert fa una mica menys d’un any, el passat mes de març, a l’Observatori de Palomar, a Califòrnia (Estats Units). En el seu moment de màxima proximitat a la Terra, que tindrà lloc aquest dimecres, arribarà a uns 41 milions de quilòmetres del nostre planeta. El seu origen és l’anomenat núvol d’Oort, una acumulació d’objectes formats principalment per gel que es troba als límits exteriors del Sistema Solar.

Pel que fa al seu color verd, no és una característica especialment rara dels cometes i, normalment, es creu que és el resultat de la desintegració d’una molècula reactica coneguda com a bicarboni, dos àtoms de carboni units per un enllaç doble.

El cometa passarà a poca distància de la Terra en termes astronòmics però no cal que ens preocupem per la possibilitat d'un cataclisme | Pixabay