Els vehicles elèctrics s’imposaran als de combustió interna abans que no ens pensem
Mostra de vehicles elèctrics a Terrassa | Redacció

!--akiadsense-->

El vint-i-vuit de gener és el Dia Mundial per a la Reducció de les Emissions de CO2, una data que vol conscienciar sobre la problemàtica que suposa aquest gas, juntament amb la resta de gasos d’efecte hivernacle, tant per al clima del planeta com per al medi ambient i la salut humana. Aquest dia va sorgir de la convenció de l’ONU on es va instaurar el protocol de Kyoto i té com a objectiu la protecció del planeta. La importància de la implementació de les energies renovables i la transició cap a noves formes de mobilitat és més que coneguda, i podria ser que tot plegat fos més ràpid del que pensem. Així, almenys, ho afirma Manuel Sayagues, director d’operacions de la divisió d’assistència tècnica de TÜV SÜD a l’estat espanyol, una companyia líder en solucions d’alta qualitat i seguretat.

Els vehicles convencionals, de fet, podrien desaparèixer força més aviat que no imaginem. “El percentatge d’estalvi potencial que hi ha tant en energia com en emissions de CO2 està produint canvis en les formes de mobilitat, així com en el tipus de combustibles que fem servir. El vehicle 100% elèctric és el futur, i durà a la desparició dels vehicles de dièsel i gasolina, de fet, grans companyies automobilístiques ja tenen previst acabar amb la producció d’aquests vehicles en un període de temps molt curt, en menys del que esperem tots els automòbils seran híbrids o elèctrics”, afirma. Alhora, hi ha altres combustibles menys contaminants com el gas natural, que són considerats una solució temporal per al període de transició.

Vehicle elèctric i punt de recàrrega
Vehicle elèctric i punt de recàrrega | Institut Català d’Energia

!--akiadsense-->

La indústria energètica i l’automobilística s’enfronten a reptes molt grans. D’una banda, el desenvolupament de sistemes de producció més eficients, com l’energia eòlica marina o sistemes d’emmagatzematge que permetin la gestió d’aquestes energies renovables. D’altra banda, el sector del transport té l’electrificació com a principal desafiament, incloent el desenvolupament de bateries elèctriques de més durada i l’eliminació dels vehicles dièsel i de gasolina. Pel que fa a l’estat espanyol, Sayagues assegura que se situa a favor pel que fa a l’eficiència energètica i la implementació de les renovables. Des de 2016, les grans companyies estan obligades a fer auditories energètiques a totes les seves instal·lacions per conèixer les pautes de consum i detectar possibles mesures d’estalbi. A més, diu, “hem de tenir en compte que moltes de les mesures d’estalvi no comporten una inversió economica sinó que canviant algunes pautes de consum, hores d’arrencada d’unes màquines respecte unes altres i una sèrie de mesures de conscienciació en l’operativa, es poden aconseguir estalvis importants”.

A més, tot i que l’impacte domèstic és menor, canviar les nostres pautes de consum no només a consumir menys sinó a quan ho fem també és important. “No és el mateix posar un rentaplats o una rentadora a les dotze del migdia, quan tota la indústria demana energia, que a les onze de la nit, quan l’energia és més barata i es pot tirar més d’energies renovables.

Nou comentari