MonPlaneta
Reus serà més sostenible amb vehicles elèctrics compartits amb els ciutadans
  • CA
Un cotxe elèctric carregant |

“El vehicle elèctric ha vingut per quedar-se, d’això ningú en té cap mena de dubte”. Així ho ha assegurat el regidor de medi ambient de l’ajuntament de Reus, Daniel Rubio, en declaracions a MonPlaneta i és per això que ara que s’ha de renovar la flota municipal, l’aposta per l’elèctric és clara.

Però a més a més, el consistori reusenc vol ser pioner amb una mesura de carsharing que augmentaria l’eficiència de la inversió econòmica, tenint en compte que s’ha analitzat que la majoria dels vehicles municipals s’utilitzen només al voltant del 12% del temps.

La voluntat és que en aquest primer semestre de l’any es posi en marxa una mesura de cotxe compartit que es fa amb tres objectius: optimitzar la inversió econòmica de la compra de nous vehicles, millorar la mobilitat a la ciutat i protegir el medi ambient potenciant la utilització de cotxes més sostenibles.

“Ara estem buscant el model que més s’adapti a les nostres necessitats i a la realitat de Reus”. Algunes de les propostes que estem valorant són el sistemes Respiro o car2go” explica Rubio. Es tracta d’empreses privades que han posat en marxa sistemes de cotxe compartit i que a través del mòbil es pot usar d’una manera molt senzilla.

Un cop s’hagi decidit el model s’obrirà un concurs públic per tal de seguir tots els tràmits que l’administració pública exigeix i així, la voluntat és que fent-ho coincidir amb la fira Velèctric que es fa al juny a Reus, aquest nou projecte estigui implementat.

El regidor de medi ambient ho té molt clar, “la mobilitat et fa plantejar com serà el teu model de ciutat, i per això val molt la pena veure una mica més enllà de l’endemà. No podem, per exemple, plantejar-nos comprar autobusos nous, si no sabem quin és el model de ciutat, com volem que sigui i com preveiem que es farà el moviment de persones en un futur proper”.

L’ajuntament de Reus ja fa temps que ha fet una aposta decidida pel vehicle elèctric amb punts de càrrega als pàrquings municipals que permeten que hi hagi 26 vehicles que carreguin alhora.

Pel que fa a aquesta proposta de cotxe compartit, Daniel Rubio es pregunta: “I si enlloc de circumscriure un sistema de cotxe compartit dins de la ciutat de Reus ho poguéssim acabar fent amb altres ciutats de la comarca o fins i tot amb Barcelona? La reducció de les emissions, l’amortització dels vehicles i la millora de la mobilitat serien molt grans. Seria un gran projecte per la ciutadania i pel medi ambient”.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: albert a gener 17, 2017 | 11:49
    albert gener 17, 2017 | 11:49
    No hi ha prou capacitat per la càrrega de un park auto-elèctric. Fins que no hi hagin les condicions mínimes i assegurades,el auto-elèctric no s'imposarà.
  2. Icona del comentari de: panxoman a gener 17, 2017 | 13:02
    panxoman gener 17, 2017 | 13:02
    doncs no sé qui mana a Reus, però aquest és el camí. No serà curt, però no hi ha un altre. El model actual no és sostenible ni intel.ligent

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa