Neix Remenja’mmm, per sensibilitzar restaurants i consumidors sobre el menjar que llencem

!--akiadsense-->

Des d’aquest dimecres tots aquells restaurant i hotels que així ho vulguin es poden adherir la campanya Remenja’mmm, massa bo per llençar-ho.

Una iniciativa de Pont Alimentari i BCN comparteix el menjar que pretén conscienciar a la indústria de la restauració però també al consumidor final per reduir el malbaratament alimentari.

Actualment, dels 262.471 tones de menjar que es llença anualment a Catalunya, el 16% prové del sector de la restauració.

Part d’aquest excedent alimentari que es genera al sector pot ser abordat des de projectes de prevenció i reaprofitament, com els que lideren entitats com Fundació Banc de Recursos, Rezero i Nutrició sense fronteres.

Des de fa temps es treballa amb restaurants, hotels i menjadors escolars, entre d’altres, per tal de recollir aliments frescos i també cuinats per distribuir-lo entre les persones que més ho necessiten.

Però quedava una part d’aquests excedents que encara quedava pendent que és el que es genera pels mateixos comensals dels restaurants. Es materialitza en tots els aliments que un cop servits a taula no han estat consumits, i que malauradament han d’acabar a les escombraries perquè a priori no se’n pot fer res més.

Remenja’mmm vol incidir en aquesta part. I vol sensibilitzar, tant els consumidors com la indústria de restauració i hostaleria, tot oferint propostes i accions alternatives per a la seva reducció.

La campanya se centra a oferir una solució pràctica. La coordinadora per part de la Fundació Banc de Recursos, Mariona Ortiz, ha explicat en declaracions a MónPlaneta que de moment estan oferint a tots els establiment adherits, una bossa amb “un disseny divertit i atractiu que permeti normalitzar la situació. Hi ha gent que encara li fa vergonya demanar que li posin el menjar o la beguda que no s’han acabat i restaurants que encara miren amb estranyesa quan un client ho sol·licita. Canviar aquesta dinàmica és el que pretén Remenja’mmmm”.

A més la campanya també fa una sèrie de recomanacions als restauradors “per exemple, els diem que no serveixin tot el pa de cop, i que ho facin a mesura que es vagi demanant, o que ofereixin d’alguns plats diferents racions petits, mitjanes i grans perquè realment cadascú pugui demanar allò que es vol menjar”, apunta Ortiz.

Els establiments adherits rebran un distintiu i apareixeran a la web de la campanya. La iniciativa que va començar aquest dimecres ja té 10 restaurants que s’hi han sumat.

Ortiz recorda que no és només per la quantitat del menjar que es llença que aquesta campanya té sentit “és per aprendre a consumir amb més responsabilitat, perquè llençar aquest excedents a més del menjar mateix, té un costos de recollida i eliminació i perquè al final, reduint el menjar que va a les escombraries també contribuïm a un estalvi energètic i de recursos”.

Nou comentari