Barcelona s’omple d’activitats en motiu de «Setmana dels Mercats»

Aquesta edició, que tindrà lloc del 15 al 31 de maig, té la mirada posada en el consumidor jove

Els mercats municipals de Barcelona, junt amb d’altres d’arreu de la província, organitzen del 15 al 31 de maig activitats en motiu de la quarta edició de la Setmana Internacional dels Mercats, que té com a un dels seus objectius la promoció de l’alimentació responsable.

Markets for a new generation (Mercats per a una nova generació) és la idea central a partir de la qual els mercats s’obren al públic jove a través d’actes gastronòmics, conferències, demostracions de cuina i activitats infantils: nombroses activitats que es desenvolupen en el context d’un comerç de proximitat i i un estil de vida saludable.

L’objectiu de la campanya d’enguany “Estima el teu mercat” és posar en primer pla els mercats (minoristes i majoristes) a través d’activitats festives i lúdiques per atreure més ciutadans i, sobretot, un públic jove. Els mercats es reivindiquen com a espais de l’alimentació saludable, llocs on es poden comprar aliments frescos i de qualitat i de trobada de la comunitat, però també com a motors econòmics i de transformació urbana, amb una forta vinculació amb el seu entorn i el barri, i en molts casos, amb equipaments remodelats i moderns.

Activitats de la setmana

Del 15 al 31 de maig es podrà participar de les activitats que han preparat els Mercats de Barcelona. La primera, dissabte 13, és la Nit dels Mercats, una nit cultural i de tasts organitzada conjuntament a tres mercats: Ninot, Sagrada Família i Santa Caterina. La mateixa nit el Mercat de Sants ha preparat una nit màgica i cultura per celebrar els seus 104 anys. Durant aquests dies hi haurà música en directe, demostracions de cuina, conferències i tallers de gastronomia per a totes les edats, tots pensats perquè els ciutadans aprenguin a cuidar-se i a utilitzar a la cuina els productes de temporada.

Un any més es farà palès que els mercats són els centres dels barris, el cor dels eixos comercials on les relacions personals hi tenen cabuda. Per això s’obren a nous sabors amb conferències de cuina d’arreu i, sobretot, amb la promoció dels mercats amb accions preparades per les Associacions de Comerciants: xerrades sobre salut i medi ambient, activitats familiars i infantils, tallers, showcooking per part de cuiners i amants de la cuina… Durant 15 dies els mercats, eixos claus del comerç de proximitat, moderns i accessibles, continuaran oferint al públic el seu producte fresc, de qualitat i de temporada amb els millors experts de sempre, però, a més, hi haurà la possibilitat d’aprendre sobre nutrició i descobrir trucs de cuina o receptes que els clients i clientes no coneixien. Amb la mirada posada en els joves, els mercats faran accions culturals als vespres i nits on la música, les tapes i les degustacions seran les protagonistes.

Precedents de la Setmana Internacional dels Mercats

Des de l’any 2014, a partir d’una iniciativa prèvia dels mercats anglesos liderats per l’Associació Nacional d’Autoritats de Mercats del Regne Unit (NABMA), la Unió Mundial de Mercats Majoristes (WUWM), i altres organitzacions representants de mercats holandesos, francesos i d’altres ciutats de la Unió Europea i d’arreu, treballen coordinadament en la campanya “Estima el teu mercat” i en la creació de noves iniciatives per promoure els mercats.

Les organitzacions que representen els mercats minoristes i majoristes dels països participants han establert un acord de col·laboració amb la Unió Mundial de Mercats Majoristes (WUWM) per a la promoció dels mercats. L’acord destaca el rellevant paper dels mercats en el manteniment i creació de l’ocupació, protecció del medi ambient, així com el seu rol cultural, en tant que són espais centrals d’alimentació fresca i saludable.

L’Institut Municipal de Mercats de Barcelona participa en la campanya “Estima el teu Mercat”, juntament amb la Diputació de Barcelona en l’àmbit provincial, i Mercabarna.

La 4a edició de la Setmana Internacional de Mercats “Estima el teu mercat” es celebrarà del 15 al 31 de maig de 2017, encara que altres activitats del dissabte 13 de maig també les incorporarem al programa i a l’agenda web www.estimaelteumercat.cat.

El lema per al 2017 Markets for a new generation” girarà en torn de la gent jove, amb la intenció de captar els clients potencials d’entre 20 i 40 anys. Per consultar tota la programació es pot accedir a l’agenda del blog i seguir les xarxes socials de Mercats de Barcelona.

Nou comentari