MonPlaneta
Barcelona posarà en funcionament cinc nous carrils bici durant el mes d’abril
  • CA

Barcelona treballa per garantir el compliment dels objectius del Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2013-2018 de potenciar els desplaçaments a peu, en bici i en transport públic i, en aquest sentit, en el foment de l’ús de la bici com a mitjà de transport sostenible i eficient.

En el marc de l’estratègia de la bici, l’Ajuntament continua desplegant actuacions per ampliar la xarxa de carrils i els itineraris ciclistes, amb la voluntat que la ciutat disposi d’una infraestructura coherent, connexa i completa que configuri un autèntic servei més per a la ciutat. Des del principi de mandat la xifra de km de carrils bici a Barcelona ha augmentat en un 21%, passant de 116 a 141 km i el Govern municipal continua treballant per assolir els 308 km que s’ha fixat com a objectiu.

5 nous carrils bici en funcionament

Aquest mes d’abril finalitzen les obres a cinc carrils bici de la ciutat, que sumen un total de 3,6 nous quilòmetres. Es tracta d’actuacions que milloren la connexió global de la xarxa, relligant itineraris mar-muntanya i Llobregat-Besòs i resolent discontinuïtats. En el cas del carril bici del carrer Cartagena es guanya un nou eix vertical a l’Eixample que permetrà connectar l’àmbit de les Glòries amb l’Hospital de Sant Pau.

– Carrer Ramon Turró (Rambla Poblenou-Selva de Mar).

– Carrer Selva de Mar (Pere IV-Gran Via de les Corts Catalanes).

– C/Sant Adrià (entre c/Ferran Junoy i c/Ciutat d’Asunción).

– C/Ciutat d’Asunción (entre c/Sao Paulo i c/Sant Adrià).

– C/Cartagena (entre c/Consell de Cent i trav. de Gràcia).

En el cas del carril bici del carrer Cartagena s’ha dut a terme una prova pilot que ha suposat la incorporació d’un disseny inèdit en els seus encreuaments amb els carrils del carrer Provença i Consell de Cent. En aquestes interseccions s’han habilitat espais d’espera amb la finalitat que les maniobres de gir dels ciclistes siguin més segures i confortables.

El disseny dels dos encreuaments és el resultat de les aportacions sorgides en el marc del grup de treball de la bicicleta del Pacte per la Mobilitat, on es tracten tots els temes relacionats amb aquest mitjà de transport (infraestructura, disseny de carrils bici, promoció, campanyes, etc.), i recollides en el Manual de Carrils Bicicleta. Passat un període de temps, el Govern municipal analitzarà la funcionalitat d’aquesta prova pilot i determinarà si cal fer ajustos o millores a la mateixa.

Aquest 5 nous carrils bici se sumaran als que ja s’han executat des d’inici del mandat:

– C/Marquès de Sentmenat i c/Can Bruixa

– Av. Diagonal (millora dels passos de vianants)

– C/Joan Güell

– C/Numància (entre pl. Països Catalans i av. Diagonal)

– C/Jota

– C/Múrcia

– C/Pere IV (entre c/Granada i c/Bilbao)

– Carril bici parc de Cervantes a Esplugues (tram de Barcelona)

– Trav. de Gràcia (entre c/Cartagena i c/Joan Blanques)

– C/Marina (entre av. Diagonal i trav. de Gràcia)

– C/Gelabert i c/Taquígraf Serra

– C/Alcalde de Móstoles

– Entorns de Pedralbes: c/Cavallers, c/Carreras, c/Montevideo

– Av. Eduard Maristany (entre pl. Llevant i c/Sant Ramon de Penyafort) – av. Diagonal (entre c/Josep Pla i pl Llevant).

– C/Londres

– Can Marcet

– C/Gavà

– Pg. de Sant Antoni

Carrils bici en obres

A banda, se segueix treballant en l’execució de sis trams més de carril bici que es troben en un avançat estat d’obres, amb la previsió de finalitzar entre els mesos de maig, juny i juliol d’enguany. Aquests trams sumaran 7,6 km més, 7 dels quals estan situats dins del terme municipal de Barcelona.

– Connexió av.Diagonal amb Campus Besòs.

– Av. Gregorio Marañon (av. Diagonal-Arístides Maillol).

– Av. Diagonal-Parc de Cervantes.

– Camí ciclable connexió passeig de la Zona Franca amb carrer A.

– Passeig Pujades.

– Camí ciclable Barcelona-Esplugues de Llobregat.

Futures connexions

Paral·lelament, l’Ajuntament de Barcelona està tramitant els contractes per executar un total de 62,5 km de carrils bici a la ciutat que es començaran a construir al llarg de l’any, seguint les línies projectades en el marc de l’estratègia de la bicicleta. Es tracta de dos grans paquets (Projecte Constructiu Bàsic 1.1 i Projecte Constructiu Bàsic 1.2) que inclouen un total de 30 noves actuacions de carril bici. Properament també està prevista la licitació de la redacció dels projectes d’un tercer paquet de carrils bici (Projecte Constructiu Bàsic 2), amb un nombre d’actuacions encara per determinar i d’un grup de carril bici en eixos singulars, que permetran continuar avançant en el desenvolupament de la infraestructura ciclista.

Un d’aquests nous eixos serà el nou carril bici que unirà la plaça de les Drassanes, el passeig de Josep Carner, la plaça del Portal de la Pau i el passeig de Colom. Aquest nou itinerari ciclista permetrà enllaçar el carril bici de Paral·lel amb el final de la Rambla i el passeig de Colom, donant servei i cobrint amb infraestructura ciclista un dels àmbits de més afluència ciutadana. El nou carril serà bidireccional i estarà situat al centre de la calçada.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa